Ayın Favorisi

Cildinizi Pürüzsüz Yapan Maya Maskesi

EZBERE YAŞAMAK - CIMBIZCILARA UFAK BİR YOL HARİTASI-

Geçen gün -aslında çok da geçmiş değil dün- birinin instagram sayfamızda yaptığı amaçsız bir yorumu okudum. Öğrendiklerini sadece öğreten tarafından olduğu gibi almış, o öğretilene hiçbir yorum veya en ufak bir sorgulama çabası katmamış 

Eğitim

bir kişinin yaptığı yorumdu bu. Ne şahsıma ne de bize ait herhangi bir şeye yönelik değildi; dediğim gibi gerçekten amaçsız bir şeye, bir 'oje'ye gelen yorumdu.

Ben böyle insanları 'sığ düşünceli' olarak yorumluyorum. Kesinlikle hor görmüyor, dışlamıyorum yanlış anlaşılmasın. O sığ düşüncelerine ufacık da olsa bir sorgulama cesareti, 'bu aslında böyle değil de şöyle de olabilir mi ?' acaba diye 'bireysel özgüven' katmaya çalışıyorum. O nedenle de, kişi her ne kadar sığlığında ısrar etse de ılımlı bir cevap verdim kendisine. Ama yazdığım yorumdan bile cımbızla bir kelimeyi çekip çıkardı ve onun üzerine yorum yaptı. Bu kişi Allah inancı olan bir kişiydi. Ben inanıyorum ki Allah inancı olan insanlar ön yargılı veya kaba saba olmazlar. Ama malesef, yukarıda da belirttiğim gibi, öğretilen bir şeyi sadece sana öğreten kişinin kelimeleri ile alır ezberler ve üzerine hiçbir yorum yapmadan, her gün, gittiğin her yerde ve gördüğün her şeyde, ezber yaptıran bir hocanın sınavındaymış gibi 'aman onun söylediklerinden başka bir şey söylersem sıfır alırım' mantığıyla yaşarsan 'cımbızcı' olur çıkarsın.

Hayatınızda milyonlarca renk varken sadece siyahı ya da beyazı seçmeyin. Konuşurken, yürürken, instagramda bir fotoğrafa bakarken, bir filmi izlerken veya bir müziği dinlerken ... Toplumsal bir aktivite içindeyken kendi yaşamınızda gördüğünüz şeyleri başkaları da görsün, öğrensin, kabul etsin diye didinmeyin. Eğer ki, dini inancı olan, bir kitaba inanan, o kitabı okuyan biriyseniz; kitabın size en başta söylediği şeyin 'HOŞGÖRÜ' olduğunu bilirsiniz. Ama o kitap size okunmuş, öğretilmiş ve siz okumamış, sorgulamamış, kendinize has yorumlamamışsanız o zaman pembeyi siyah, maviyi kahverengi, siyahı da beyaz görmeye hazırsınız demektir. 

Ezbere yaşamak yerine biraz sorgularsanız başkalarının yapıp sizin yapamadığınız için 'cımbız'layarak konuştuğunuz her bir kelimeyi siler atar; konunun özüne ve bütününe inebilirsiniz. Bu, dünkü yorum yapılan fotoğrafın içeriğindeki 'oje' de olsa, dini çok mühim bir konu da olsa her şey için geçerlidir.

Şimdi bu yazdıklarımı EZBERE YAŞAYAN kişiler eminim anlamayacak ve cımbızlayacaklardır. Anlamayana anlatırım ben sorun değil. Yeter ki öğrenmek istesin, sorgulasın ve sorsun...

Ezbere yaşamak; ölü gibi ruhsuz, amaçsız yaşamaktır unutmayın.

Sevgiler, Arzum


Instagram: modagak & modasusen

modagak@gmail.com

Yorumlar